YT:t on ohi ja omalla kohdallani arpa napsahti; tässä tapauksessa ei kuitenkaan ollut hirveä kohtalo, sillä olin itseasiassa sen kannalla. On minun aikani panostaa Minuun. On minun aikani nostaa jalat ylös ja miettiä pelkästään itseäni, treenata ja levätä ja tehdä itsekkäästi pelkästään asioita joita haluan tehdä.

Olen huomannut jatkuvasti itsessäni muutoksia, aineenvaihdunta toimii, ei närästä jatkuvasti. Vaikka ainoa kehossani kiinteytynyt kohta on leuan alanahka, en lannistu vaan teen asiat täysillä. Jos levähdän ja laiskottelen, pitkitän tämän rankan korjaavan treenin pituutta rahantuhlauksesta puhumattakaan. Eipäs nyt olla typeriä vaan skarpataan ja tehdään niinkuin asiat tulee tehdä.

Mietin mikä motivoi ihmisiä liikkumaan. No läski on tietenkin ensimmäinen vastaus mikä tulee mieleen ja kaikesta oikeutuksestaan huolimatta se on mielestäni väärä suunta. Syytä tulee olla muutakin, kuin se roikkuva nahkamakkara tai huono itsetunto. Motivointiin vaaditaan jämerä päätös pysyvästä muutoksesta, siinä auttaa myös intohimo oman itsensä löytämiseen sekä seikkailunhalu. Tietenkin jos on menneistä vuosista kertynyttä katkeruutta, itseinhoa tai kaltoin kohtelua, se auttaa tehtävästä suoriutumisessa. Varaa treenikassiin myös aimo annos määrätietoisuutta, lyhytkestoinen tavoite sekä kunnon kourallinen puhdasta itsekkyyttä, sillä vain julkeasti toimimalla voit saada asioita tapahtumaan. Mikäli alat lipsua ja tehdä kompromisseja, häviät vaikka suklaakakku maistuukin hyvältä.

Eikä se terveellinen elämäntapa oikeasti tarkoita sitä, että kaikesta pitää luopua. Paras juttu minkä tällaisesta kokemuksesta saa, on kohtuuden taju. Uskallanpa väittää että kaikki painostaan panikoivat omaavat enemmän tai vähemmän kohtuuttomia kuvitelmia kehostaan.

Minä olen viimeistään sitten valmis, kun olen sinut pyllyni kanssa. En oikein tunne omaa pyllyäni, sen katsominen peilistä hirvittää ja siksi en sitä katso. Huomasin yksi päivä kiinteytymätöntä makkaravatsaani tuijotellessa, etten oikeastaan tiedä minkäsortin pylly minulla on ja kun mietin erilaisia suihkutiloista bongaamiani pyllyjä, en osannut myöskään kuvitella mitään niistä omaksi pyllykseni. Minun pyllyni on uniikki, niinkuin kaikki muukin minussa ja minun tulee nyt tehdä töitä että se tulee esiin. Ehkä sitten voimme tutustua paremmin.

Jaa niin, treenattiin taas tällä viikolla, vaikkakin keskiviikon treeni vähän kuivahti kun piti mennä töihin herkistelemään ja parkumaan kun tyhjensin pöytääni.

Maanantaina aloitin viikon terveellisellä kiukkutreenillä, jossa pidin sykkeen cardio-rajan yläpuolella jossain 150 hujakoilla. En edes saanut sydäriä, mutta oikein sopivan hien.
20/100: Cardio-salitreeni eli Kiukkusali, 1h 20min.
PT09 - 21/100: Rankka ja tehokas yleisvartalon lihaskuntotreeni, 1h