Tänään sitten lähdettiin taas, täyttä vauhtia eteenpäin. Treineri kulki edellä ja laski "viisi vielä, hyvin menee, pidä pidä pidä pidä ja laske, vielä jaksaa", minun kompuroidessa perässä. Huomasin kuitenkin itsessäni selvää edistystä kun ajattelee, mistä olen lähtenyt ja missä vielä olen henkisellä tasolla. Minä olen vieläkin se läski tyttö, pääosin ainakin. Katson housuja pukiessani miten paksut reiteni ovat, suihkuhuoneessa mietin miten karmealta näytänkään muiden edessä ja pienileukaisena ihmisenä kaipaan selvää leukarajaa. Minä en näe itseäni enää vastenmielisenä, tehtäköön se heti selväksi, enkä jätä huomiotta sitä itsevarmuutta ja kauneuden tunnetta jonka olen tähän astisella pudotuksellani saanut. Olen kuitenkin vieläkin se surullinen tyttö, joka toivoisi olevansa jotain muuta kuin on. Pointti kuitenkin on, että se tyttö oppii hiljalleen hyväksymään itsensä sekä rakastamaan kaikkea, mitä hänessä on. Surullisuus voi myös olla se voima, mistä ammennetaan iloista luonnetta, sillä surullinen ihminen osaa nauttia elämän iloisista yksityiskohdista, kunhan vain sallii sen itselleen. Minä aion sallia itselleni kaikenlaista mukavaa, yksi niistä on kepeämpi askel ja toivottavasti se tuo mukanaan myös painon pudotusta.

Olen huomannut myös että viime aikoina olen menettänyt otettani päämäärääni sekä asenteeseeni ja alkanut puhumaan dieetistä ja laihduttamisesta. Minä en halua laihtua, haluan oppia elämään oikein. Minä en halua juuttua numeroihin tai mittoihin, sillä niillä ei ole väliä. Ainoastaan sillä, mitä teen ja miten elän, on väliä. Tätä ei saa unohtaa, eikä saa unohtua siihen laihtumiseen niin, että hukkaa itsensä grammojen seurantaan.

Tänään kävin salilla, tehtiin pieni alustava lihaskunto ja nyt väsyttää sekä päätä kivistää hieman. Olo oli kuitenkin kaikesta huolimatta puhdistunut. Istuin bussissa, raukeana ja rentona miettien, miten puhdas ja raikas olo minulla olikaan. Tuntui kuin viikkojen ajan iholleni kertynyt ryönä ja karsta olisi kerralla pudonnut pois. Urheilu tuntuu ihan oikeasti hyvältä, kunhan vain pääsee alkukankeuksista sekä ennakkoluuloistaan eroon.