Ei sitä voi kuin ihmetellä, miten minä olen päätynyt tähän? Jos minulta olisi vuosi sitten kysytty, missä olen (ja ihan varmasti jossain kehityskeskustelussa kysyttiinkin), olisin antanut sen perinteisen "en minä tiedä"-vastauksen. Ihmettelinkin onko minussa jotain vikaa kun en koskaan peruskoulussa, lukiossa tai töissä osannut ennakoida missä olen X ajan päästä. Mitä sinä teet isona? Koin suurta tyydytystä aikoinaan kun keksin siihen vastauksen: "No olen iso".

Ironian tajulla tuolle voi vain hihitellä, sillä kyllä, minä olen todellakin iso. Ylipainoa on kertynyt jo muutama kymmenen kiloa enkä ole oikein osannut edes huomata sitä. Onhan sitä käsittänyt että joo, painoa on kertynyt, mutta ihan oikeasti sitä käänsi päänsä pois kun olisi nähnyt koko totuuden peilistä tai valokuvista. Ehkä se on se syy, miksi en ole kovin kuvauksellinen. Pelkään jo etukäteen, mitä se kuva minulle kertoo. Niin ja tämä "kamera lihottaa 10 kiloa" on ehkä teknisesti ottaen totta, mutta kyllä se on niinkin, että meillä kaikilla on omakuva, joka ei vastaa sitä joka peilistä katsoo. Minäkin olen mielessäni aivan eri näköinen kuin se kasa lihaa joka peilissä näkyy, minulla on omat kasvot, jotka eivät muistuta niitä jotka omistan. Onko se elämässä paljon puhuttu sosiaalinen naamio sittenkin tämä luusta ja lihasta muodostuva kehikko, jossa tajunta ja sielu asuu? Harmi, etten voi näyttää oikeita kasvojani kenellekään.

Tällä hetkellä tilanne on tämä, viime viikon alusta lähtien:

Maanantaina: Ei urheilua vaan työttömän virastokiertelyä.
Tiistaina: PT 11 24/100: Lihaskuntoa.
Keskiviikko: 25/100: Salitreeni Cardio.
Torstai: 26/100: Salitreeni Cardio sekä lihaskuntoa.
Perjantai: Selkäsärkyilyä.
Lauantai: Sohvalla makoilua.
Sunnuntai: 27/100: Pace 3x10min
Maanantai: 28/100: Salitreeni Cardio.

Ymmärtänet siis mitä tarkoitan.

Tämän lisäksi mittailin reiden, käsivarren, rinnanympäryksen, rinnanaluksen, vyötärön sekä lantion uudestaan ja vertailin tuloksia:
Käsivarsi -1cm
Rinnanympärys -5cm
Rinnanalus -3cm
Vyötärö -2cm
Lantio -2cm
Reisi -4cm

Ja tiistaina suoritettu Tanita-mittaus paljasti minun laihtuneen syyskuun 1. päivästä lähtien 8 kiloa. Ei paha.